Tällä viikolla olen muutaman kerran päässyt yksin liikkeelle. Maanantaina olin koululla ja tänä iltana kirjastossa kirjoittamassa. Muutamia havaintoja ulkopuolisesta maailmastakin tuli tehtyä kun kaikki aika ei mennyt lapsista huolehtiessa. Eipä vaan taida nämä havainnot historian kulkua muuttaa. Olipahan vaan hauska huomata että elämää on kodin ulkopuolellakin. Pitäis varmaan piipahtaa useammin.

1. Lippisten lipat ovat ilmeisesti cooleimmillaan taas suoria, siis ihan silitysraudalla vedettyjä. Silloin muinoin kun itse lippistä pidin, lippaa piti taivutella, rullata, pyöristää ettei se vaan olisi suora (mikä oli ilmiselvä merkki junttiudesta ;-))) No, nyt näillä lökäpöksyhoppareilla oli silitetyt lipat. Niin se muoti rullaa.

2. Toinenkin havainto liittyy muotiin. Ja myös liikenneturvallisuuteen. Hyvähän se on jos nämä saadaan yhdistettyä. Kyseessä on nimittäin heijastimet. Sellaiset nallen tai koiran muotoiset kokonaan heijastinkankaasta ommellut maskotit. Niitä roikkui aika monen vastaantulijan repussa tai olkalaukussa. Mulla roikkui vain oranssi Radio Suomi -piski... Mistä niitä pulleita heijastinkoiria saa? Auttakaa, olen muotiluuseri!

3. Junassa huomasin että seutulippu on taas kallistunut. 3euroa 80 senttiä. Törkeen kallis.

4. Maija Vilkkumaa EI ole mun kaveri. Hän tuli lastenvaunuja työnnellen minua vastaan asematunnelissa, ja mä jo melkein nostin käden tervehdykseen ja olin nyökkäämässä päätäni, sillä kotikulmilla moikkaan kaikkia, jotka vaunujen kanssa kulkee, koska todennäköisesti ollaan jossain puistossa tutustuttu. Ja tämä vastaantulija oli e r i t t ä i n tutunäköinen. Mutta viime hetkellä tajusin että nyt ei kannata moikkailla ja kohensinkin kädelläni vain hattua... Ja hymyilin ystävällisesti. Hän katsoi minua että kukahan tuokin on... Ei Helsingissä ole tapana hymyillä vastaantulijoille.

5. Ilman lastenvaunuja on TOSI kevyt kävellä.

6. Kevät on tulossa. Tänään oli puoli viiden aikoihin vielä valoisaa. Viikko sitten ei ollut. Kohtahan se juhannuskin kolkuttaa ovella.

Ps. Ja nyt kannattaa huomioida että olen kärsinyt tänään kovasta migreenistä ja lääkinnyt sitä reilulla kädellä. Nyt ei koske ollenkaan.